توسعه بهتر پلتفرم صنایع دستی و دستسازه ایرانی

خب ما در ابتدا سه نفر بودیم که میخواستیم یه استارت آپ راه بندازیم. من کارمند بودم و از شرایطم ناراضی هم‌تیمی‌هام هم دانشجو بودن و پر از انگیزه برای شروع یه کار جدید. چند ماهی بازار رو مورد بررسی قرار دادیم و دیدیم سایتی که به صورت مارکت پِلِیس فعالیت کنه و فقط و فقط در حوزه صنایع دستی و دست سازه باشه، تو ایران نیست.

استارتاپ آلچاپین

استارتاپ آلچاپین

1 کمپین بندرانزلی

سرمایه جذب شده : ۵۵,۰۰۰ تومان (1%)

۳حامی

سرمایه مورد نیاز : ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

0 روز مانده

بسته ها

داستان

درباره هم‌آوا

هم‌آوا در راستای فعالیت‌های خود مبنی بر ارائه خدمات و اشاعه فرهنگ کارآفرینی به دورترین نقاط کشور و همچنین ارائه مطالب ناب و بروز دنیا توسط متخصصان این حوزه به تمامی جوانان و علاقه‌مندان کشور، در صدد برگزاری دوره‌های شکلدهی آنلاین است. مخاطب اصلی این برنامه تیم‌های استارتاپی، کارآفرینان و افراد علاقه‌مندی هستند که به دلیل سکونت خارج از پایتخت، بعد مسافت و همچنین عدم وجود منابع محلی، امکان رشد بسیار پایینی دارند. بر این اساس، شرکت هم‌آوا وظیفه خود می‌داند تا با ارائه راهکارهای جدید با استفاده از زیرساخت‌های فنی موجود در این شرکت، این خلاء بزرگ کشور را مرتفع سازد.

مجموعه هم‌آوا به عنوان متولی طراحی، اجرا و هدایت برنامه پرورش کسب‌وکارهای نوپا اعم از شناسایی، ارزیابی، انتخاب، توانمندسازی، توسعه و رشد استارتاپ‌ها از جنبه تیم و محصول، مدل کسب و کار و ... به عنوان متولی توسعه و رشد استارتاپ از جنبه محصول و بازار خواهد بود.

برنامه شکلدهی آنلاین هم‌آوا که تیم حاضر در آن مشغول به فعالیت است، برنامه‌ای کاملا منسجم بوده که در قالب یک پلتفرم آنلاین، در طول بازه زمانی ده الی دوازده هفته‌ای اجرا می‌گردد و در مجموع دارای 95 ساعت آموزش، مربی‌گری، راهبری، بررسی روانشناختی و انتقال تجربه خواهدبود. 

تیم حاضر با استفاده از برنامه شکلدهی آنلاین هم‌آوا به ارائه مسأله و ایجاد راه‌حل آن پرداخته و با حمایت مالی شما در این راه می‌تواند سرعت بیشتری داشته‌باشد. تمامی حمایت مالی جمع‌آوری شده، صرف آموزش اعضای تیم در جهت توسعه کسب‌وکار آن‌ها می‌شود.

هم‌آوا نیز وظیفه خود می‌داند در هر زمان که حامی محترم درخواست کند، گزارشی از روند کار تیم را در اختیار ایشان گذاشته تا از میزان رشد و موفقیت استارتاپ و اعضای تیم مطلع شود.

در ادامه راجع به تیم و دغدغه‌های آن بیشتر بخوانید.

 

 

داستان آلچاپین از کجا شروع شد؟
تابستون سال قبل من یه گوشه تو رشت تو اتاقم نشسته بودم و تو ذهنم بود که یه جوری خودمو از کارمندی خلاص کنم و برم تو دنیای فریلنسرا و داشتم مهارت‌هامو زیاد می‌کردم و می‌خواستم وردپرس و سئو سایت یاد بگیرم.
جواد و پارسا هم تو انزلی تو فکر شروع یه استارت آپ بودن ولی هنوز موضوع‌شو انتخاب نکرده بودن.
و ما اصلا و ابدا همو نمی‌شناختیم.
یه روز یه سوالی واسم پیش اومد و طبق عادت معمول استوری گذاشتم تو اینستاگرام و پرسیدم بچه‌ها کی ورد پرس بلده؟
یکی از فالوورا گفت همکلاسیم جواد تو این چیزا خیلی وارده شمارشو بهت میدم.
بهش زنگ زدم و یکی دوماه هر سوالی پیش میومد ازش می‌پرسیدم تا کم کم بحث به همکاری و شروع استارت آپ کشید.
 چند ماهی بازار رو مورد بررسی قرار دادیم و دیدیم  سایتی که به صورت مارکت پلیس فعالیت کنه و فقط و فقط در حوزه صنایع دستی و دست سازه باشه تو ایران نیست.
سایت هایی که تو این حوزه فعالیت میکردن عموما خودشون کالا رو می‌خریدن و به فروش می‌ذاشتن. خب قیمت‌هاشون هم خیلی بیشتر از قیمت سازنده‌ها بود. چند تا سایت هم بودن که مارکت پِلِیس بودن ولی تخصصی نبودن. مثلا رب و ترشی و عرق نعناع داشتن، سوزن دوزی هم داشتن. 

همین الان وسط داستان یه سر به سایتمون بزنین ازین لینک. منظورمو بهتر متوجه میشین.
 از اونجایی که هر سه تامون به این حوزه علاقه داشتیم و خودمم تجربه کار عملی در حوزه سفال داشتم و با مشکلات هنرمندا برای فروش و مسائل جانبی آشنا بودم،
موضوع استارت آپ رو ارائه یه بستر آنلاین برای خرید و فروش صنایع دستی و دست سازه انتخاب کردیم.
 پروپوزالمونو نوشتیم و ارائه دادیم به پارک علم و فناوری. بماند که چقدر جلسه رفتیم تا طرح قبول شد و یه هزینه اندکی برای شروع بهمون داده شد تا سایت رو استارت بزنیم.
از فروردین امسال سایتو بالا آوردیم اولش همه کارا رو خودمون انجام می‌دادیم یه سایت ساده داشتیم که هم پشتیبانی سایت هم صحبت کردن با هنرمندا و مشتریا هم طراحی پیج اینستاگرام و نوشتن محتواش خلاصه همه کارا با خودمون بود.
تا اینکه کم کم تیم رو گسترش دادیم. از خوش شانسی‌مون بود که سه تا دوست خوب و با انرژی در حوزه طراحی و مارکتینگ و سئو بهمون اضافه شدن (که تو عکس می‌بینیدشون) و خیلی با برنامه‌تر نسبت به قبل داریم می‌ریم جلو.
تو این شش ماهی که سایت بالا اومده بارها و بارها رنگ و لعاب سایت رو تغییر دادی مو رو محتوا وقت گذاشتیم و تعداد هنرمندا رو به هفتاد نفر رسوندیم. حالا دیگه از همه جای ایران هنرمند داریم و الان میخوایم روش‌های مختلف تبلیغاتی رو تست کنیم و تمرکزمون رو بذاریم برای فروش.
بسته هایی که معرفی کردیم جز کارهایی هست که استقبالش تو سایت زیاد بوده.

دستبند های سوزن دوزی بلوچیمون که تو بسته یک و دو گذاشتیم مال جنوب ایرانه. کار خانم های یه روستایی تو حاشیه تالاب جازموریانه که اکثرا یا سرپرست خانوار هستن یا دانشجو. این خانومی که تو ویدئو میبینین طوبا خانومه ، طوبا خانوم مسئول هماهنگیا و عکس گرفتن و فروش محصولات خانم های روستاس. عکسای کارت پستال رو هم آقا مهدی شوهر طوبا خانوم گرفته.


بسته سوم‌مون که ظروف چوبی و لوازم آشپزخونه‌اس هم کار یه دختر خیلی جوون و ماجراجو به اسم نگاره، نگار کوهنورده، یه مدتی به کار ماساژ مشغول بود صدای خوبی هم داره به تازگی یه کارگاه نجاری زده و وسایل کاربردی چوبی می‌سازن عکسای زیر از کارگاه نگاره، نگار نجاری رو از همسرش یاد گرفته و عاشق کارشه.

 


اون سه پایه نقاشیمون هم بسته چهارم رو میگم  کار ماهسیما دوستمونه که یه نجار حرفه‌ایه و مدت ده ساله که مستقلا نجاری میکنه. به تازگی هم کارش رو گسترش داده و سه تا خانم دیگه رو هم به کارگاهش اضافه کرده. تو این فیلم ماهسیما رو میبینین که تو کارگاهش داره نجاری میکنه


بسته پنجم هم یه زنبیل و یه سفره حصیریه که از تولید کننده‌های فشتکه انتخاب شده. فشتکه یه روستا نزدیک انزلیه که به عنوان روستای ملی حصیر شناخته شده.

این محصولات کار خانم سهرابی عزیزه

 


قصه شون رو گفتم که احساسات خوب پشت این عکسا بهتون منتقل بشه بدونین این محصولات کی‌ان، چی‌ان و از کجا اومدن ...

 

 

 

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دیدگاه ها

0 دیدگاه

حامیان

  • حمید شکراللهی

    حمید شکراللهی

  • ناشناس

    ناشناس

  • Zahra

    Zahra