ایجاد فرهنگ مشارکتی در شرایط ناپایدار وبلاگ راتا

ایجاد فرهنگ مشارکتی در شرایط ناپایدار

ترکیب بحران سلامت جهانی و تمرکز مجدد دنیا بر تبعیض نژادی، معنی ایجاد و حفظ هویت شرکتی را کاملا تغییر داده است. فراخوان‌های بی‌سابقه اتحاد، تعهد به تنوع‌بخشی و گفت‌وگوی آزاد فراگیر شده است

ترکیب بحران سلامت جهانی و تمرکز مجدد دنیا بر تبعیض نژادی، معنی ایجاد و حفظ هویت شرکتی را کاملا تغییر داده است. فراخوان‌های بی‌سابقه اتحاد، تعهد به تنوع‌بخشی و گفت‌وگوی آزاد فراگیر شده است، با این حال، تقریبا هیچ‌کس در اداره‌ها کار نمی‌کند و کارکنان انتظار تغییر از سوی تیم‌های مدیریتی‌شان هستند. مدیران اجرایی دست به تغییراتی می‌زنند که فرای چالش افزوده شده‌ی دورکاری، بسیار مشکل خواهد بود.

مدت‌هاست که مشخص شده مشارکت کارکنان کلید موفقیت است. این مسئله پیش از همه‌گیری کرونا و موج حرکت تغییرات اجتماعی در سراسر دنیا درست بود. تحقیقات بارها و بارها نشان داده که بین مشارکت کارکنان و نتایج عملکردی مثل سودآوری، بهره‌وری، درک مشتریان و حفظ کارکنان همبستگی وجود دارد.

واقعیت این است که هنوز نمی‌دانیم چطور در نیروی دورکار که تحت استرس قرار دارد، مشارکت ایجاد کنیم. اما، اصول و ارزش‌های زیربناییِ همه‌ی مدیریت خوب احتمالا در این مورد هم صدق می‌کند. فقط باید راه‌های جدیدی برای عملی کردن آن‌ها پیدا کنیم. 

روش‌های ایجاد فرهنگ مشارکتی در کارکنان در شرایط ناپایدار

به یک ارزش متعهد باشید

مهم‌ترین گامی که می‌توانید در حال حاضر به‌‌عنوان رهبر بردارید، این است که به روایت برند خود رسمیت بدهید و با آنچه تیم شما در این عصر جدید، می‌خواهد باشد، همسو شوید. مهم است که بسیار خاص، صادق و واقعی باشید و عمل و حرف شما یکی باشد. هرچه ماموریت شفاف‌تر باشد، کارکنان و عموم مردم راحت‌تر آن را می‌پذیرند.

با کارکنان خود حرف بزنید. درک کنید چه چیزهایی برای آن‌ها مهم است و از آن‌ها بخواهید در فرایند مشارکت کنند. محدود کردن گفت‌وگوها به چند مدیر اجرایی در سطح مدیریت ارشد و بعد اعلام پیام نهایی به سایرین، کاری نادرست است.

کانون منابع ایجاد کنید

به‌‌خصوص زمان‌هایی که نمی‌توانید هر روز حضوری یکدیگر را ببینید، محتوا واقعا به فرهنگ شما تبدیل می‌شود. در کانون‌هایی داخلی سرمایه‌گذاری کنید که کارکنان بتوانند به‌ صورت منظم به آن‌ها سر بزنند تا طرح‌های شرکت را بخوانند، بازخورد خود را منتشر کرده و با رهبران ارتباط برقرار کنند. برندهایی در این دنیای جدید موفق می‌شوزنده خواهند ماند که همواره در جریان مسائل اجتماعی هستند. انتشار منظم محتوای سریالی از طریق وب‌سایت، مقاله یا کمپینی بزرگ بهترین راه برای تحقق این هدف است.

الگوی صنعت خود باشید

منتظر اقدامات رقبای خود نباشید- پیشگام باشید و استانداردی را تعیین کنید که الگوی دیگران برای فعالیت در این عصر جدید باشد- شرکت‌های پیشرو در زمان بحران و عدم قطعیت، می‌توانند الهام‌بخش دیگران باشند. صادقانه و شجاعان صحبت‌کردن در داخل شرکت، به کارکنان و خارج از شرکت به مخاطبان کلیدی‌تان، انگیزه می‌دهد. صحبت در این مورد آسان‌تر از عمل کردن است، اما تیم خود را به چالش بکشید تا از گفته‌های خود فراتر بروند، همین امروز دست به اقدامات ملموس بزنند و راه را برای دیگران هموار کنند.

جمع‌بندی

برندها در بلندمدت با توجه به عملکرد و نحوه‌ی واکنش آنها در این دوران قضاوت خواهند شد- و آن‌هایی که کنار می‌کشند و منتظر دیگران می‌مانند تا راه را هموار کنند، کنار گذاشته می‌شوند. با شروع گفت‌وگوی آزاد با کارکنان و با پشتیبانی از سخنان خود با عملی کردن آنها، به ندایی قابل اطمینان و معتبر تبدیل می‌شوید که صنعت در زمان بحران به دنبال آن است.
 

آخرین کمپین
تامین جهیزیه
تامین جهیزیه

23 روز باقی مانده

0حامی

0 تومان از 25,000,000 تومان

حمایت سریع
اطلاعات بیشتر