مجلهی دالان یک فصلنامهی فرهنگی-هنری است که در هر شمارهاش به یکی از خیابانها میپردازد. شمارهی نخست این مجله داستان بلوار کشاورز در تهران را روایت میکند.
دالان کیست و چه میکند؟
دغدغهی دالان نوشتن از شهر است و هرآنچه که در بسترش اتفاق میافتد. دالانیها سعی دارند تا پلی باشند میان هنرمندان، نویسندگان و پژوهشگران با مخاطبانی که کمتر فرصت مطالعات وقتگیر و گسترده در حوزههای معماری، شهرسازی، ادبیات، سیاست، تاریخ، موسیقی، مطالعات فرهنگی و ... دارند. دالان پروندهمحور است و در هر شماره، به سراغ یک خیابان میرود تا داستانش را بازگو کند.
دالانیها تاکنون سه شمارهی آنلاین از مجلهشان را منتشر کردهاند که در بین مخاطبانشان هم با استقبال خوبی روبرو شدند. آنها این بار تصمیم گرفتند که اولین شمارهی چاپی مجله را منتشر کنند، شمارهای که به یکی از خیابانهای مهم تهران میپردازد و «بلوار کشاورز» را مورد بررسی قرار میدهد. آنها برای این کار از جمعسپاری راتا استفاده کردند.
دالان میخواهد به کجا برسد؟
دالانیها عقیده دارند که تمرکز بر یک محدودهی جغرافیایی برای هر شماره این فرصت را فراهم میکند که ابعاد و جنبههای مختلفِ مسائل مرتبط با آن را بررسی کنند، به عمق موضوع وارد شوند و به پراکندهگویی نیفتند. این کار به مخاطبین آنها هم اجازه میدهد تا به راحتی بتوانند موضوعات مورد علاقهشان را پیدا کنند و منظر گسترده و کاملی دربارهی موضوع به دست بیاورند.
کمپین جمعسپاری چطور پیش رفت؟
برای این کمپین جمعسپاری،بستههای متنوع در نظر گرفته شدهبود که هرکدام ویژگیهای خاص خود را داشت. دالان تضمین کردهبود که حامیان این کمپین اولین کسانی خواهند بود که مجله به دستشان میرسد و نسخهی چاپی مجله را به رایگان برایشان ارسال خواهد شد. همچنین به نشانهی قدردانی، نام حامیان در صفحهی حامیان دالان درج خواهد شد.
کمپین پیشفروش اولین شمارۀ دالان در کمتر از ۲۴ ساعت، با ۱۲۴ حامی توانست از مرز ۵۰٪ مبلغ هدف تعریف شدهاش بگذرد که این عدد در طول دو هفته به ۲۶۰ حامی رسید. هدف اولیهی این جمعسپاری جذب سرمایهی ۱۵ میلیون تومانی بود، اما این کمپین ۴ میلیون تومان بیشتر از این مبلغ را تأمین سرمایه کرد.