چگونه مبلغ هدف کمپین را مشخص کنیم؟ چشم اندازتان چیست ؟ وبلاگ راتا

چگونه مبلغ هدف کمپین را مشخص کنیم؟ چشم اندازتان چیست ؟

«موفق» شدن یک کمپین کراودفاندینگ، به این سادگی‌ها نیست! هرچند، خیلی هم سخت و پیچیده نیست. فقط کافی است از قبل دربارۀ چند مسئله با اعضای تیمتان مشورت کنید و تکلیفتان با خودتان روشن شود.

بعد از آنکه ابعاد مختلف پروژه را تعریف کردیم باید ابعاد مالی پروژه را مشخص کنیم و اینکار نیاز به تهیه فهرست از تمامی اقلام مورد نیاز شما در طی پروژه دارد. ریز به ریز تمامی هزینه هایی که در طول مسیر پروژه باید پرداخت کنید را بدست بیاورید. در نهایت منابع مالی مورد نیاز پروژه را مشخص کنید اما به این مورد توجه داشته باشید که قرار نیست تمام بودجه مورد نیاز پروژه از طریق تامین مالی جمعی تامین شود. بطور مثال شاید هزینه انجام پروژه شما بیش از 100 میلیون تومان باشد اما مجبور باشید سقف کمپین را 20 یا 30 میلیون تومان ببندید و باقی هزینه را از طریق راه های دیگری جذب کنید.

مشخصا، بر روی «تعریف چشم انداز پروژه» وقت بگذارید. باید تا جای ممکن این چشم‎انداز را هم برای خودتان و هم مخاطبانتان مشخص کنید.

آنهایی که مخاطبان شما هستند باید بدانند که مثلا هدف شما از ساخت یک فیلم مستند دربارۀ استارت‌آپی در حوزۀ کشاورزی، چیست؟ چشم‌اندازتان می‌تواند «ترویج تغییر الگوی کشت، که منجر به استفادۀ بهینه از منابع آبی می‎شود» باشد یا چیز دیگری؛ اما باید حتما چشم‎اندازتان را به مخاطبانتان بگویید.

شاید شما ایده پروژه بسیار جذابی داشته باشید اما دایره دوستان و مخاطبان شما به قدری زیاد نباشد تا بتوانید مبلغ سقف کمپین خود را جمع آوری کنید. معلولا 30 درصد اولیه مبلغ توسط دوستان و آشنایان خودتان پر می شود و این مرحله بسیار حساسی است زیرا این افراد بیشترین اعتماد را به شما دارند. اگر جامعه اطراف شما افرادی هستند که خود توانایی مالی زیادی برای حمایت از کمپین شما را ندارند باید جامعه بالا دستی آنها را هدف قرار دهید. بطور مثال اگر شما دانش آموز و یا دانشجو هستند دوستان شما توانایی کمک زیادی به شما را نخواهند داشت و جامعه بالا دستی مثل معلمان و استادان باید مورد هدف شما باشند.

اگر کمپین شما پاداش محور است و صاحبان کمپین کالا را پیش فروش می کنند باید بسته های پاداش بسیار هدفمند تعریف شوند. بسته ها می تواند از مبالغ پایین در قبال بسته های ارزان قیمت تر و در نهایت بسته های با مبالغ بالا تعریف شود.

جمع بندی

مبلغ هدف کمپین باید به گونه ایی تعریف شود که با توجه به داستان کمپین و همچنین مخاطبان اطراف شما با موفقیت به هدف برسد.

آخرین کمپین
کمپین موفق
موتور فرهاد
موتور فرهاد

پایان یافته

151حامی

28,172,611 تومان از 20,000,000 تومان