چگونه اعتماد سرمایه گذاران را جلب کنیم؟ وبلاگ راتا

چگونه اعتماد سرمایه گذاران را جلب کنیم؟

«موفق» شدن یک کمپین کراودفاندینگ، به این سادگی‌ها نیست! هرچند، خیلی هم سخت و پیچیده نیست. فقط کافی است قبل از آن، با سایر صاحبان کمپین موفق مشورت کنید.

در ابتدای پروژه شما باید نقشه راه خود را به خوبی ترسیم کرده باشید، اگر در کسب و کار خود رقیبی دارید مزیت های رقابتی خود را به خوبی مشخص کرده باشید و تمامی مراحل را چارتی با زمانبندی و بودجه مشخص کرده باشید. با داشتن برنامه مشخص میزان ریسک پروژه کمتر می شود، مشکلات احتمالی شناسایی شده و راه حل ها از پیش تعیین می شود و همچنین تسلط شما برای جلب اعتماد سرمایه گذار بیشتر می شود. 

وقتی که مطمئن شدید پروژه تان را به خوبی برای خودتان و مخاطبانتان ارائه کرده‌اید، به سراغ اعتمادسازی می‎روید. در یک پلتفرم کراودفاندینگ، از آنجایی که گاهی کالایی پیش‌فروش می‌شود و قرار است در آینده پس از تولید کالا به دست خریدار برسد و گاهی هم اصلا پاداشی در کار نیست و افراد صرفا در مسیر طرحی خداپسندانه بخشش می‌کنند، اعتمادسازی بسیار اهمیت دارد. البته استفاده از پلتفرم های معروف خود باعث ایجاد اعتماد در سرمایه گذار می شود چون اینگونه پلتفرم ها در ابتدا به بررسی پروژه و میزان موفقیت آنها می پردازند. 

برای این کار باید تیم همکاران پروژۀتان را معرفی کنید و سوابق خودتان و گروهتان را بگویید. طبیعتا این سوابق باید مرتبط به پروژۀ شما باشد. برای مثال سابقۀ کاری آموزشی شما در مدارس برای تعریف پروژۀ «ساخت مستند دربارۀ زاینده رود» تاثیرگذار نیست. شما باید از سوابق سینمایی و دغدغه‌های زیست محیطی‌تان به مخاطبانتان بگویید. 

همیشه در دسترس باشید اگر برای یکی از مشتریان و یا سرمایه گذاران سوالی پیش امد در اسرع وقت پاسخگو باشید. در دسترس بود و ارائه خدمات در اسرع وقت یکی از مهمترین ایتم های ایجاد اعتماد در افراد است.

سعی کنید بسته به نوع کمپین و پروژه خود ضمانت مناسبی برای موفقیت پروژه به افراد بدهید. طبق گفته "برایان تریسی" حتی کوچکترین خریدها هم در ذهن مخاطب یک ترس و ریسک ایجاد می‌کند. با روانشناسی به قلب و ذهن مشتری می توان نفوذ کرد.

داستان کمپین و ایده خود را بازگو کنید داستان گویی با صداقت می تواند باعث ایجاد نزدیکی در میان شما و سرمایه گذاران شود. البته در بیان داستان اغراق نکنید که جلوه ای مصنوعی خواهد داشت.

سعی کنید در ابتدا افراد یا شرکت های معتبر و شناخته شده را با کمپین خود همراه کنید. با جلب اعتماد افراد مشهور و معتبر قطعا سایرین راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد.

غالبا پلتفرم های آنلاین این امکان را به شما می دهند که ویدیویی از خود منتشر کنید و در آن ویدیو از کمپین و پروژه خود دفاع کنید . اینجا همان جایی است که می توانید بیشترین اعتماد را بدست بیاورید.

جمع بندی

در نهایت موفقیت کمپین و پروژه شما در گرو تامین سرمایه اولیه برای شروع است. باید با داشتن نقشه راه مناسب ضریب شکست پروژتان را کم کنید و با ارائه برنامه بی نقص اعتماد سرمایه گذاران را به خود جلب کنید.
 

آخرین کمپین
کمپین موفق
موتور فرهاد
موتور فرهاد

پایان یافته

151حامی

28,172,611 تومان از 20,000,000 تومان