کجا از کمپین مبتنی بر اهدا استفاده کنیم؟ وبلاگ راتا

کجا از کمپین مبتنی بر اهدا استفاده کنیم؟

در تامین مالی جمعی اهدا، خیرین هستند که نقش تامین کننده مالی را دارندو انتظاری برای بازگشت سرمایه خود را ندارند. این کمپین ها بیشتر حالت خیریه دارند و با عنوان های حمایت از بلایای طبیعی، قحطی و برنامه آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا پروژه‌هایی که توسط خیریه‌ها تعریف می‎شود و یا آن دسته از پروژه‌هایی که ماهیت انسان‌دوستانه دارند و صاحبان ایده در آن از منفعت مالی بهره‌مند نمی‌شوند، از نوع اهدا هستند. اگر پروژه‌ای مبتنی بر اهدا باشد، حامیان منابعشان را داوطلبانه در اختیار صاحبان پروژه قرار می‌دهند. یعنی صاحبان پروژه در صورت موفقیت کمپین تامین مالی جمعی‌شان، قرار نیست به حامیانشان پاداش دهند.

انواع روش های سرمایه گذاری کمپین های مبنی بر اهدا

- سرمایه گذاری بدون دریافت بازده مالی و دریافت پاداش (بازدهی اجتماعی- بازدهی احتمالی) .
- تامین مالی جمعی اهداء محور، انبوه افراد را برای کمک مالی بلاعوض به یک پروژه یا یک کمپین تشویق می کند و اغلب برای پروژه هایی است که توسط مؤسسات خیریه انجام می شود و حامیان انتظار دریافت هیچ سودی از کمک مالی خود ندارند .
- در این روش تأمین مالی هر دو فرآیند پیچیدگی و ریسک، پائین می باشد و حامیان بعنوان اهدا کنندگان می باشد. در تامین مالی جمعی اهدا محور، فعالیت های حامیان بدون فعالیت های سرمایه گذاری و بدون تمایل به دریافت پاداش و با در نظر گرفتن عوامل همدلی و یکدلی و بصورت خیریه برای حمایت از علل و پروژه ها صورت می گیرد .

بنابراین تامین مالی جمعی مبتنی بر خیریه نمی تواند روش متداول تأمین سرمایه برای استارت آپ هایی که انگیزه های مالی دارند، محسوب شود.بدین جهت کارآفرینانی که بدنبال تأمین مالی پروژه های خود می باشند از این روش خودداری کرده و از سایر روش های تامین مالی جمعی استفاده می کنند .

حامیان پروژه های تأمین مالی انبوه بدون انگیزه های سودآوری و در جهت توسعه محصولات نامشهود و رفاه اجتماعی گام بر میدارند . دقت داشته برای پروژه‌هایی که خلاقانه هستند و در صورت موفقیتِ کمپین تأمین مالی جمعی، صاحبان ایده از منفعت مالی بهره‌مند می‌شوند به سراغ کراودفاندینگ مبتنی بر اهدا نروید. در این شرایط برای حامیانتان پاداش در نظر بگیرید. معروفترین پلت فرم هایی که بر این اساس در حال فعالیت هستند می توان به دو سایت  JustGiving  و GoFundMe اشاره کرد. 

جمع بندی

بعد از برآورد هزینه های پروژه و لیست کردن تمام مراحل باید نوع کمپین خود را مشخص کنید تا درصد موفقیت خود را بیشتر کنید. 
 

آخرین کمپین
تامین جهیزیه
تامین جهیزیه

23 روز باقی مانده

0حامی

0 تومان از 25,000,000 تومان

حمایت سریع
اطلاعات بیشتر