سامانه تأمین سرمایه جمعی راتا

×
ورود / ثبت نام
برگ نخست ایجاد کمپین همه‌ی کمپین‌ها جست‌وجو

داستان موفقیت ژاکت BAU BAX

داستان سفرهای طولانی مردی که جرقه ایده جذاب ترین ژاکت دنیا را زد

 

داستان از جایی شروع شد که دو مهاجر هندیِ ساکن ایالات متحده با فاصله زیادی از یکدیگر در دو ایالت ساکن شدند. آقای سنغاوی برای پیمودن راه طولانی به خانم یوگانشی شاه مجبور به سفرهای طولانی و متعدد هوایی بود. خوابیدن در مسیر این پروازها کاری تقریبا غیر قابل انکار بود و همراه داشتن یک بالشتک برای گردن هم یک نیاز مهم و مبرم. آقای سنغاوی بالشتک‌های شخصی خودش را با خودش می‌برد اما هربار این بالشتک‌ها فراموش می‌شدند و او باید یک عدد دیگر تهیه می‌کرد.

 

 

تا روزی که خانم یوگانشی شاه، از دست حواس پرتی همسرش به ستوه آمده و تصمیم می‌گیرد ژاکتی طراحی کند که یک بالشتک کوچک بادی در خودش جاداده باشد. این ایده با اضافه شدن بخش‌های جدید به آن کامل‌تر شد، یک جیب برای پاسپورت، یک محل برای قرارگرفتن نوشیدنی و یک جیب ضد آب برای گوشی و کلی جزئیات دیگر. مجموعه همه این‌ها این ژاکت را ویژه و اثربخش می‌کرد.

پس از مدتی آقای سنغاوی که در حال گذراندن دوره کارآموزی در شرکت اپل بود متوجه نیاز به این ژاکت در میان همه کسانی که در پروازها او را همراهی می‌کردند می‌شود. چه اتفاقی می‌افتاد اگر این ایده برای همه قابل استفاده می‌شد؟

آقای هیرال سنغاوی و خانم یوگانشی شاه زوجی بودند که توانستند با طرح ایده ژاکت چندمنظوره بائوبکس و قرار دادن آن در کیک‌استارتر 11 میلیون دلار در عرض 60 روز سرمایه جمع کنند، در حالی که هدف اولیه این کمپین در ابتدا فقط 20هزار دلار بود.

این زوج خوش اقبال از سیل جمعیتی که در اینترنت به نیاز همیشگی خود به این محصول اقرار می‌کردند شگفت زده شده بودند :

«ما هیچوقت فکر نمی‌کردیم که کسی به اندازه هیرال به این ژاکت نیاز داشته باشد، مگر چند نفر در این دنیا هستند که برای دیدن همسرانشان طول ایالات متحده را طی کنند؟»

این ایده با توسعه بیشتر در چهار طرح و مدل برای خانم‌ها و آقایان طراحی شد و رکورددار بیشترین مقدار جذب سرمایه در میان کمپین‌های حوزه پوشاک کیک استارتر را به دست آورد.

در نهایت هیرال سنغاوی فرصت شغلی آینده‌اش در تیم بازاریابی شرکت اپل را رها کرد و با ارائه طرح این ژاکت‌ها به یک شرکت سرمایه‌گذاری و تولید انبوه پوشاک در آسیا آن را به یک برند موفق در تولید پوشاک تبدیل کرد و داستانی را رقم زد که بعید به نظر می‌رسد دیگر به این آسانی تکرار شود.