سامانه تأمین سرمایه جمعی راتا

×
ورود / ثبت نام
برگ نخست ایجاد کمپین همه‌ی کمپین‌ها جست‌وجو
Image

داستان موفقیت عینک های Oculus VR

داستان موفقیت شگفت انگیز عینک های Oculus VR

اگر از طرفداران بازی‌های رایانه‌ای باشید و یا در رابطه با تکنولوژی‌های روز در جهان کنجکاوی می‌کنید حتما نام عینک‌های واقعیت مجازی آکولوس ریفت Oculus Rift به گوشتان خورده است. شاید جالب باشد این را هم بدانید که پالمر لاکی موسس این عینک‌ها کارش را در 18 سالگی و از گاراژ خانه خود آغاز کرد و حالا نفر 22ام در میان لیست ثروتمندترین افراد زیر 40 سال از نگاه مجله Forbes است.

 

پالمر لاکی تنها 18 سال داشت که در گاراژ خانه پدری اولین نسخه از عینک‌های واقعیت مجازی مخصوص بازی‌های ویدئویی را به پایان رساند. او که خود شیفته بازی‌های کامپیوتری بود، با این عینک‌ها روی دیگری از تجربه بازی با دستگاه‌های کامپیوتری را پیش روی خود دید و از صمیم قلب می‌خواست چه سریع‌تر همه دوستداران بازی‌های کامپیوتری نیز آن را تجربه کنند.

 

 

اولین نسخه این عینک‌ها در سال 2012 آماده تولید انبوه بودند و کارگاه کوچک پالمر در گاراژ پدری ظرفیت تولید پرتعداد این عینک‌ها برای فروش در بازار را نداشت و همچنین تولید عمده نیاز به سرمایه اولیه بسیار زیاد، تجهیزات و نیروی انسانی خبره می‌بود. پالمر راه حل این مسائل را در عرضه پیش فروش شده این عینک‌ها در کیک‌استارتر یافت. آکولوس ریفت در کیک استارتر 2.500.000 دلار پیش فروش شد در حالی که تصور او و تیمش 250.000 دلار بود. این تعداد پیش‌فروش کار را برای قانع کردن شرکت‌های تولید انبوه برای آغاز فرایندهای پیچیده تولید در را آسان می‌کرد.

عینک‌های آکولوس ریفت جهانی شدند، مردم به طور گسترده عاشق آن شده بودند، همه به آن نیاز داشتند، چشم‌هایی به دنیایی که تاکنون از نظر ما دور بود، با تجربه‌ای که بیش از اندازه ماورایی به نظر می‌رسید. بازیگران معروف آن را تست کردند، خواننده‌ها، چهره‌های معروف سیاسی و اجتماعی و همه از شدت تکان‌دهنده بودن آن تعجب می‌کردند. درکمتر از 2 سال آکولوس ریفت از گاراژ پدری پالمر لاکی به خانه صدها هزار نفر در سراسر جهان راه پیدا کرد.

 

 

سال 2014 سال خوش اقبالی‌های بیشتری برای لاکی 21 ساله بود. مارک زاکربرگ موسس و مدیرعامل جوان شرکت فیسبوک با مراجعه به گاراژ محل کار پالمر گپ و گفتی در رابطه با این عینک‌ها و آینده پیش روی آنها با او داشت و به او پیشنهادی داد که شاید چند سال قبل هرگز تصورش را نمی‌کرد. فیسبوک در سال 2014 شرکت آکولوس را به قیمت دو میلیارد دلار خرید. این مقدار دو برابر حجم مبلغی است که فیسبوک برای خرید اینستاگرام پرداخت کرده بود.

 

 

احتمالا می‌توانیم منتظر توسعه هرچه بیشتر محصولات آکولوس طی این سالها باشیم، اضافه شدن هرچه بیشتر قابلیت‌های فنی و تجربه کاربری با سرمایه بسیار زیادی که فیسبوک برای آن در نظر گرفته‌است آینده هیجان انگیزی را نوید می‌دهد.